FAQ

Meest gestelde vragen
  • We starten met een kort gesprek om je visie van een opgeruimd huis te bespreken, een beeld te krijgen van jouw ideale levensstijl. En identificeren jouw ‘waarom’
  • Doen een ronde door je huis om me vertrouwd te maken met jouw huis en de beschikbare opbergruimtes
  • Daarna gaan we meteen aan de slag met het opruimen van de eerste categorie: kleding
  • We ruimen de spullen in die je gekozen hebt te houden
  • Tot slot maken we een planning voor de volgende stap

Ik zal je vragen om na te denken over je ideale levensstijl: hoe zal je leven zijn als je huis vrij is van rommel? Hoe zou je je tijd willen besteden? Hoe zou je je willen voelen in je huis en leven? Ik moedig je aan om hierover na te denken alsof het al waar is. Je hoeft niks op te ruimen voor de eerste sessie. Het is voor mij juist nuttig om een beeld te krijgen van hoe het op dit moment voor je is.

Het hangt af van het aantal items dat je hebt en de tijd die nodig is om te beslissen of het item je blijdschap geeft (spark joy check). Er is een mogelijkheid om tussen elke sessie zelf een aantal subcategorieën op te pakken. Dit is altijd in overleg, maar dit zal de duur van jouw opruimproces verkorten. Een sessie duurt doorgaans 5 uur.

Wil je hier meer over weten? Vraag een gratis telefonisch adviesgesprek aan.

  • Ik ben Certified Green KonMari ™ consulent, opgeleid door Marie Kondo en het KonMari Inc team. Ik help je om op het goede spoor te blijven, zodat jij je opruimproces zo efficiënt en effectief mogelijk zal doorlopen.

  • Je krijgt persoonlijk advies en praktische tips waar je direct mee aan de slag kan.

  • Als gecertificeerd (life) coach (ICM) help ik je bij het leren loslaten, inzicht krijgen in jouw waarden, jouw kwaliteiten en valkuilen. Dit doe ik zonder oordeel en met respect voor je privacy.

Heb je vragen? Mail me voor meer informatie of boek een gratis adviesgesprek om te kijken wat het beste voor je werkt

Dat is zeker mogelijk. De voorwaarde is dat je bekend bent met de KonMari methode en dat je zelf al een aantal voor jouw makkelijke categorieën hebt afgerond. Ben je bijvoorbeeld gestart met kleding en boeken en loop je vast bij je papierwerk dan kan je me boeken voor deze categorie waar je moeite mee hebt. Grote kans dat je daarna zelf de draad weer kan oppakken! Zo niet, dan help ik je natuurlijk graag verder.

Heb je vragen? Mail me voor meer informatie of boek een gratis adviesgesprek om te kijken wat het beste voor je werkt.

Ik zou het graag willen, maar ik wil er ook voor zorgen dat je de vaardigheden en mentaliteit hebt om die kamer voor altijd opgeruimd te houden. Om deze reden gebruik ik de KonMari Method ™ die gebaseerd is op meer dan 20 jaar ervaring en die je zoveel meer zal bieden dan een enkele nette kamer!

Boek een gratis telefonisch adviesgesprek als je meer wilt weten over mijn werkwijze en wat ik voor je kan betekenen.

Als je omringd wilt zijn door spullen waar je van houdt, die je ondersteunen bij je gewenste leven, dan is de KonMari methode zeker geschikt voor jou! De KonMari-methode helpt je jouw ideale levensstijl te bereiken, wat dat ook is. Minimalistisch of niet.

Klopt! “Als je de juiste methode gebruikt en je inspanningen concentreert op het grondig en volledig elimineren van rommel in een korte tijdspanne, zul je direct resultaten zien die je in staat zullen stellen om je ruimte voor eens en voor altijd op orde te houden.” Marie Kondo, The Life-Changing Magic of Tidying Up

Natuurlijk zal je dagelijks je items na gebruik terug moeten leggen op de aangewezen plek in je huis en zal je gedurende je leven zo af en toe een spark joy check moeten doen. Want wat je op dit moment gelukkig maakt, kan gedurende de tijd veranderen net als jij. Je zult echter nooit meer terugkeren naar een huis vol rommel.

Zeker! Ik heb vaak gezien dat andere gezinsleden aangestoken worden tijdens het opruimproces. Aangezien elk individu echter verantwoordelijk is voor het kiezen van wat ze willen houden, kunnen we hun bezittingen niet weggooien, tenzij ze te jong zijn of niet in staat zijn om zelf te kiezen. Ik zal ze met plezier door het proces begeleiden wanneer ze daar klaar voor zijn!

FAQ

 
Wat kan ik verwachten bij mijn eerste KonMari opruimsessie?
  • We starten met een kort gesprek om je visie van een opgeruimd huis te bespreken, een beeld te krijgen van jouw ideale levensstijl. En identificeren jouw ‘waarom’
  • Doen een ronde door je huis om me vertrouwd te maken met jouw huis en de beschikbare opbergruimtes
  • Daarna gaan we meteen aan de slag met het opruimen van de eerste categorie: kleding
  • We ruimen de spullen in die je gekozen hebt te houden
  • Tot slot maken we een planning voor de volgende stap
 
Is er iets dat ik moet doen om mijn eerste KonMari opruimsessie voor te bereiden?

Ik zal je vragen om na te denken over je ideale levensstijl: hoe zal je leven zijn als je huis vrij is van rommel? Hoe zou je je tijd willen besteden? Hoe zou je je willen voelen in je huis en leven? Ik moedig je aan om hierover na te denken alsof het al waar is. Je hoeft niks op te ruimen voor de eerste sessie. Het is voor mij juist nuttig om een beeld te krijgen van hoe het op dit moment voor je is.

 
Hoe lang zal het duren?

Het hangt af van het aantal items dat je hebt en de tijd die nodig is om te beslissen of het item je blijdschap geeft (spark joy check). Er is een mogelijkheid om tussen elke sessie zelf een aantal subcategorieën op te pakken. Dit is altijd in overleg, maar dit zal de duur van jouw opruimproces verkorten. Een sessie duurt doorgaans 5 uur.

Wil je hier meer over weten? Meld je aan voor een gratis telefonisch adviesgesprek. 

 
Welke voordelen heb je als je met mij je huis opruimt?
  • Ik ben Certified Green KonMari ™ consulent, opgeleid door Marie Kondo en het KonMari Inc team. Ik help je om op het goede spoor te blijven, zodat jij je opruimproces zo efficiënt en effectief mogelijk zal doorlopen. 
  • Je krijgt persoonlijk advies en praktische tips waar je direct mee aan de slag kan. 
  • Als gecertificeerd (life) coach (ICM) help ik je bij het leren loslaten, inzicht krijgen in jouw waarden, jouw kwaliteiten en valkuilen. Dit doe ik zonder oordeel en met respect voor je privacy.

Wil je hier meer over weten? Meld je aan voor een gratis telefonisch adviesgesprek. 

 
Kan ik je ook boeken voor een enkele categorie of een paar categorieën?

Dat is zeker mogelijk. De voorwaarde is dat je bekend bent met de KonMari methode en dat je zelf al een aantal voor jouw makkelijke categorieën hebt afgerond. Ben je bijvoorbeeld gestart met kleding en boeken en loop je vast bij je papierwerk dan kan je me boeken voor deze categorie waar je moeite mee hebt. Grote kans dat je daarna zelf de draad weer kan oppakken! Zo niet, dan help ik je natuurlijk graag verder.

Heb je vragen? Mail me voor meer informatie of boek een gratis adviesgesprek om te kijken wat het beste voor je werkt.

 

Kun je me helpen met één kamer?

Ik zou het graag willen, maar ik wil er ook voor zorgen dat je de vaardigheden en mentaliteit hebt om die kamer voor altijd opgeruimd te houden. Om deze reden gebruik ik de KonMari Method ™ die gebaseerd is op meer dan 20 jaar ervaring en die je zoveel meer zal bieden dan een enkele nette kamer!

Boek een gratis telefonisch adviesgesprek als je meer wilt weten over mijn werkwijze en wat ik voor je kan betekenen.

 

Ik ben geen minimalist. Is de KonMari methode ook geschikt voor mij?

Als je omringd wilt zijn door spullen waar je van houdt, die je ondersteunen bij je gewenste leven, dan is de KonMari methode zeker geschikt voor jou! De KonMari-methode helpt je jouw ideale levensstijl te bereiken, wat dat ook is. Minimalistisch of niet.

 

Is opruimen volgens deze methode echt een once-in-a-lifetime event?

Klopt! “Als je de juiste methode gebruikt en je inspanningen concentreert op het grondig en volledig elimineren van rommel in een korte tijdspanne, zul je direct resultaten zien die je in staat zullen stellen om je ruimte voor eens en voor altijd op orde te houden.” Marie Kondo, The Life-Changing Magic of Tidying Up

Natuurlijk zal je dagelijks je items na gebruik terug moeten leggen op de aangewezen plek in je huis en zal je gedurende je leven zo af en toe een spark joy check moeten doen. Want wat je op dit moment gelukkig maakt, kan gedurende de tijd veranderen net als jij. Je zult echter nooit meer terugkeren naar een huis vol rommel.

 

Kun je me helpen om de spullen van mijn partner of andere gezinsleden op te ruimen?

Zeker! Ik heb vaak gezien dat andere gezinsleden aangestoken worden tijdens het opruimproces. Aangezien elk individu echter verantwoordelijk is voor het kiezen van wat ze willen houden, kunnen we hun bezittingen niet weggooien, tenzij ze te jong zijn of niet in staat zijn om zelf te kiezen. Ik zal ze met plezier door het proces begeleiden wanneer ze daar klaar voor zijn!

Heb je een andere vraag?
Mail/app/bel me! Ik help je graag verder.

Staat je vraag er niet bij?

Vul hieronder je gegevens en je vraag in. Ik neem binnen 24 uur contact met je op. 

Je kunt ook bellen of een appje sturen! Ik help je graag verder.